Як протидіяти кривднику. Оцінка ризиків та заборонний припис

365 днів проти гендерно зумовленого насильства

Для ефективного захисту від домашнього насильства важливо правильно оцінити наскільки загрозливою є ситуація, чи є ризик продовження насильства чи ризики серйозного ушкодження здоров’я чи смерті постраждалої.


Оцінити ці ризики дозволяє Форма оцінки ризиків, якою користуються поліцейські, приїжджаючи на виклик про домашнє насильство. Форма дає можливість з’ясувати, чи маєте ви підстави вимагати у поліції винесення термінового заборонного припису.


Ви можете дати відповіді на питання цієї Форми онлайн, пройшовши наш тест, та одразу отримаєте результат.

Терміновий заборонний припис стосовно кривдника

Спеціальний захід протидії домашньому насильству, що вживається поліцією як реагування на факт домашнього насильства та спрямований на негайне припинення домашнього насильства, усунення небезпеки для життя і здоров'я постраждалих осіб, недопущення продовження чи повторного вчинення такого насильства.

Терміновий заборонний припис може містити такі заходи:
Зобов'язання залишити місце проживання (перебування) постраждалої особи;
Заборона на вхід та перебування в місці проживання (перебування) постраждалої особи;
Заборона в будь-який спосіб контактувати з постраждалою особою.
Під час вирішення питання про винесення термінового заборонного припису пріоритет надається безпеці постраждалої особи.
Терміновий заборонний припис виноситься строком до 10 діб.
Терміновий заборонний припис виноситься незалежно від майнових прав постраждалої особи та кривдника на житлове приміщення.
42 тисячі
термінових заборонних приписів
132 тисячі
адмінпротоколів складено про вчинення домашнього насильства
211 тисячі
звернень в поліцію щодо насильства в сім'ї
Дані за 2020 рік

Обмежувальний припис стосовно кривдника

Встановлений у судовому порядку захід тимчасового обмеження прав чи покладення обов'язків на особу, яка вчинила домашнє насильство, спрямований на забезпечення безпеки постраждалої особи.

Обмежувальним приписом визначаються один чи декілька таких заходів тимчасового обмеження прав кривдника або покладення на нього обов'язків:
Зобов'язання залишити місце проживання (перебування) постраждалої особи;
Забороняє контактувати з постраждалою та дитиною
Забороняє наближатися до постраждалої на визначену відстань до місця проживання (перебування), навчання, роботи, інших місць частого відвідування постраждалою особою
Забороняє розшукувати постраждалу особисто і через третіх осіб
Забороняє переслідувати постраждалу
Забороняє перешкоджати користуватися майном, що є об'єктом права спільної сумісної власності (машина тощо)
Пройти тест
Результати тесту
Питання / відповідь
На який термін видається терміновий заборонний припис?
Видається терміном до 10 днів. За цей час постраждала особа, перебуваючи в безпеці, може вирішити чи звертатися до суду за захистом своїх прав, звернутися за допомогою до безоплатної правової допомоги чи громадських організацій, які працюють у даному напрямку на цій території, прийняти рішення про зміну місця проживання і т.п.
Чим загрожує невиконання припису і як діяти в таких ситуаціях?
Невиконання термінового заборонного припису особою – адміністративна відповідальність за ст.173-2 КУАП:
  • Штраф від 170 грн. до 340 грн. або громадські роботи на строк від 30 до 40 годин, або адміністративний арешт на строк до 10 діб.
  • Якщо повторно протягом року = штраф від 340 грн. до 680 грн. або громадські роботи на строк від 40 до 60 годин, або адміністративний арешт на строк до 15 діб
Що робити, якщо кривдник порушує терміновий заборонний припис чи обмежувальний припис?
  • Фіксувати порушення на відео чи аудіо
  • Викликати поліцію на 102
  • Звертатися до поліції із заявою про порушення термінового заборонного чи обмежувального припису
Подкасти
Сайт створено в рамках проекту «365 днів проти гендернозумовленого насильства», який реалізовує ГО «Центр «Жіночі перспективи» (Львів) за підтримки Фонду сприяння демократії Посольства США в Україні. Погляди авторів не обов'язково збігаються з офіційною позицією уряду США / Supported by the Democracy Grants Program of the U.S. Embassy to Ukraine. The views of the authors do not necessarily reflect the official position of the U.S. Government.